- O využití psychologie v copywritingu se příliš nepíše. To ale neznamená, že není důležitá. Ve skutečnosti je to přesně naopak.
- Inspirujte se v offline kampaních (http://galeriereklamy.mediar.cz) a uživatelském testování (http://www.abtests.com).
- U web copywritingu je důležitá poctivá analýza cílové skupiny. Uživatelé mají rádi detaily a ocení je (geniální je příklad z instalátoru CSS Hat „S láskou pro vas@email.cz“).
- Pokud chcete, aby uživatelé váš obsah sdíleli, musíte jim pro to dát důvod (přečtěte si třeba Why People Share, The 5 Motivations Behind Why People Share, Why Do People Share Online a prezentaci na SlideShare).
- Využívejte při tvorbě ceníků a obchodních nabídek techniku ukotvení – nejvyšší cena je ukotvení, podle které uživatelé posuzují ostatní. Pokud je vyšší, mohou ostatní částky připadat uživatelům výhodné, i když to tak není.
- Lidé prožívají emotivněji ztrátu než zisk. V copywritingu proto někdy lépe fungují negativní motivátory než pozitivní.
- Uživatelé vašemu webu věnují jen pár vteřin. Dejte si proto záležet na microcopy – využívejte rýmy, hrozbu, řešení problémů, otázku, vtip, čísla, vidinu pohody, výzvu k akci a opakování.
- V první verzi textů klidně nechte prázdná místa, když něco nevíte, a později se k nim vraťte. Nejdůležitější je nepřerušit flow.
- Využívejte rytmus (opakování), parcelaci výpovědi („K nám. Domů. Do Prahy“), deverbativum (podstatné jméno odvozené od slovesa) a metonymii (přenesení významu).
- Správný headline nepopisuje obrázek (vizuál), ale vypráví příběh dál.
- Lidé mají na internetu strach, že je někdo podvede a okrade o peníze. Proto musíme jejich obavy rozptýlit – reference, doporučení od zákazníků, dobře zpracovaná stránka O nás, social pluginy a vlastní fotografie jsou k tomu ideální.
- Naučte se pravidla. Naučte se je porušovat.
- Pokud píšete blog, nastavte si Google+ profil a Google Authorship. Vaše příspěvky se budou zobrazovat na lepších pozicích a zaujmou více uživatelů. Nárůst prokliků z výsledků vyhledávání může být kolem 30 %.
- Reagujte na Facebooku rychle a přátelsky, jinak fanoušci ztratí chuť komunikovat. Jedna věta někdy stačí. Vhodné časy pro přidávání příspěvků jsou od 13.00 do 14.00 a od 18.00 do 20.00 hod.
O čem bych rád slyšel příště?
Jak nastavit a udržet tone of voice ve všech textech, případové studie o copywritingu, psychologie v reklamě, jak psát vtipně a o vedení firemních blogů.
Pingback: Copycamp 2013 - BloxxterNet