11 zajímavých postřehů z Copycampu

  1. Zkuste k nadpisům, odstavcům nebo taktikám přidat odůvodnění. Klienti lépe pochopí vaši práci a budou mít méně připomínek.
  2. Vzdělávejte se v psychologii a marketingu. O web copywritingu jsou všechna důležitá pravidla notoricky známá a nové články nepřináší nic revolučního.
  3. Odlište se. Najděte mezeru na trhu a zaplňte ji. Můžete se zaměřit na určitý obor (auto-moto, cestování, IT…), typy textů (produktové popisky, slogany, články…) nebo kombinovat obory (copywriting a SEO, copywriting a fotografování…). Když Slevomat pořádal výběrové řízení na copywritera, přišlo jim více než 130 životopisů.
  4. Jděte rovnou k věci a zkuste škrtnout první větu nebo odstavec. Obvykle je to vata, kterou si copywriter honí triko.
  5. Při psaní e-mailingu nemyslete na to, že musíte něco prodat. Představujte si, že píšete svému kamarádovi. Napsaný e-mailing pošlete večer sami sobě a jděte spát. Ráno si ho přečtěte a zhodnoťte, jak by na vás zapůsobil.
  6. Předmět e-mailingu je to nejdůležitější. Zapomeňte na předmět, který zní jako reklama, slova „akce“„speciální“„o xx %“„reklama“ a bulvární titulek, který nesouvisí s obsahem. To samé platí pro strojené pozdravy„Vážený…“ nebo „Milý…“.
  7. U velkých projektů je důležitá pečlivost a systematičnost. Vtípky a básnické obraty vám klient stejně vyškrtá.
  8. Používejte Google Docs – udržíte si přehled o revizích a aktuální verzi textů. Navíc můžete texty sdílet i s uživateli, kteří nemají Google účet. U velkých projektů vložte do jednoho dokumentu tabulku se seznamem stránek a odkazy na konkrétní texty (dokumenty).
  9. Poctivě si zapisujte, kolik času strávíte prací na projektu. Získáte lepší přehled o své práci a případně také argumenty, když budete žádat o navýšení ceny. Navíc budete pro příště vědět, na kolik máte texty ohodnotit.
  10. Složitější věci vysvětlujte na příkladech nebo pomocí metafor (zachytí podstatu a navíc to nejsou suchá fakta).
  11. Agentury obvykle pracují pro klienty s jasným cílem. Freelancery mnohem častěji oslovují zákazníci, kteří neví, co chtějí. Copywriter na volné noze by proto měl být i konzultant.

Související odkazy

Článek byl publikován dne 4. 3. 2013 v kategorii Nezařazené. Autor: Martin Tomčík