Google Analytics 4 – založení a nastavení

Od 1. července 2023 přestanou Google Analytics 3 (UA) přijímat veškerá data. Nejjednodušším řešením je proto přejít na Google Analytics 4, které pro vás mohu správně a precizně nastavit.

Součástí této služby je:

  • Nastavení základního měření návštěvností a konverzí (dle požadavků klienta a/nebo mého doporučení – nejčastěji odeslání formuláře/objednávky, vložení zboží do košíku, zobrazení košíku, kliknutí na telefonní číslo/e-mail, přihlášení k newsletteru)
  • Nastavení událostí (kliknutí na externí odkaz, e-mail a telefonní číslo, zobrazení chybové stránky 404, označení a zkopírování textu, stažení souboru a dalších dle požadavků klienta a/nebo mého doporučení)
  • Propojení s Google Search Console, Google Ads, Google Merchant Center a dalšími službami
  • Nastavení vyhledávání, měny, časového pásma a data retention
  • Vyloučení interní návštěvnosti
  • Revize a nastavení přístupů

Pouze pro e-shopy

  • Měření elektronického obchodu
  • Měření Enhanced Ecommerce
  • Vyloučení platebních bran

Volitelně

  • Nastavení sledování toku k cílům (funnely)
  • Sledování přihlášení/registrace uživatelů
  • Nastavení alertů na anomálie v měření
  • Nastavení vlastních metrik a dimenzí
  • Zvolení atribučního modelu
  • Nasazení do webu/e-shopu
  • Nastavení publik
  • A mnoho dalšího

Po několika dnech od dokončení nastavení ještě GA4 zkontroluji, zda správně měří konverze, události i návštěvnost. Následně vám předám dokument, který bude obsahovat informace o provedených nastaveních + tipy, jak zdokonalit vaši webovou analytiku.

Co budu potřebovat

  • Přístupy do Google Analytics a Google Tag Manageru
  • Informace o tom, co potřebujete v GA 4 měřit
  • Interní IP adresy pro vyloučení návštěvnosti

Jak pokračovat?

Google Analytics 4 vypadají zcela jinak než klasické Universal Analytics (GA3). Některé věci v nich chybí, jiné obsahují ve výchozím nastavení a další lze přidat. Založení GA4 proto vždy probíhá individuálně na míru potřebám daného webu. Každá spolupráce začíná konzultacemi o tom, co potřebujete měřit (jaké přehledy sledujete).

Nastavím vám Google Analytics 4. S webovou analytikou mám dlouholeté zkušenosti a umím poradit, jak data využít pro zvýšení tržeb a konverzí.

Ceny za nejzákladnější nastavení Google Analytics 4 začínají na 2 990 Kč (nabídkové weby) a 3 990 Kč (e-shopy). Každý projekt ale potřebuje měřit trochu odlišná data. Neváhejte mě proto kontaktovat na e-mail martin@tomcik.cz pro zpracování přesné nabídky.