Desatero pro copywritery

  1. Budeš ctít cílovou skupinu a její požadavky. Vyhledávače patří až na druhé místo. Podrobně se seznámíš se zadáním, tématem i potenciálními zákazníky.
  2. Cti všechna základní pravidla web copywritingu a způsob, jakým uživatelé skenují (čtou) texty na internetových stránkách.
  3. Neuspěcháš rešerše, copywriting ani korektury. Každý text má uzrát a odležet alespoň krátkou chvilku.
  4. Budeš psát texty, které by sis chtěl sám přečíst.
  5. Každý odstavec a stránku stvoříš přesně tak dlouhé, jak mají být – ani o slovo delší.
  6. Neporušíš pravidla českého pravopisu, pokud k tomu nebude dobrý důvod.
  7. Příliš dlouhé, obecné a nezajímavé texty si necháš pro sebe.
  8. Každý den zapracuješ na nových znalostech a zkušenostech – dobrých knih, blogů, článků i diskusí je dost.
  9. Nepokradeš texty od konkurence ani z jiných zdrojů bez správné citace.
  10. Budeš preferovat dlouhodobou spolupráci, díky které lépe poznáš klienta i cílovou skupinu.

Článek byl publikován dne 26. 4. 2013 v kategorii Seznamy. Autor: Martin Tomčík



  • Martine, bod 5 – co si pod tím představit? ;)

    • V praxi? Prozkoumání cílovky, tématu a produktů/služeb. Podle toho se určí optimální délka textů, kterou můžeme dále zpřesňovat testováním :).

      Našel jsem asi pět nebo šest názorů, jak postupovat při hledání optimální délky textů, a některé si dokonce i protiřečí :).

  • Škoda, že se do desatera vejde jen desatero bodíků. Přidal bych ještě jeden: „Nebudeš klientovi cpáti normostrany, když potřebuje výsledky a né znaky“ :-)

    • Lukáši, v první verzi článku jsem měl přesně 21 bodů :). Nedalo se svítit, musel jsem škrtat a spojovat. Ale zrovna ten tvůj by si v desateru svoje místo sakra zasloužil.